Dieta Keto: o solutie uimitoare pentru arderea grăsimilor

Dieta ketogenică este cunoscută la nivel global și există numeroase motive pentru această popularitate. Este o dietă controversată, apreciată și contestată în egală măsură așa că vom încerca să explicăm aici în cuvinte simple această dietă. La sfârșitul acestui articol sperăm să aveți o idee destul de clară asupra detaliilor, asupra stării de cetoză și să vă puteți planifica dieta în consecință. Planul de dietă keto pentru începători este puțin diferit și îl puteți înțelege numai dacă știți cum funcționează întregul ciclu.

Scopul acestei diete este să ajute organismul ca printr-un metabolism adecvat să ajungă la starea de cetoză: starea în care transformă grăsimile în energie.

Principala sursă de energie a organismului este glucoza, care atunci când nu este consumată se transformă în grăsime și se depune. Creșterea acestor depozite activează pofta de dulciuri și alimente bogate în carbohidrați pe care organismul le percepe ca noi surse de energie și deci nu mai consumă din depozitele vechi.

Pentru a determina organismul să consume din depozitele de grăsime existente este necesară o dietă săracă în carbohidrați (glucide), cu un control al proteinelor și bogată în grăsimi sănătoase.

Odată cu arderea grăsimilor rezultă corpii cetonici care vor înlocui glucoza și care vor constitui principala sursă de energie a organismului. Procesul prin care corpul trece de la un sistem bazat pe glucoză la un sistem cetonic, se numește cetoză. Prin acest proces se reduce pofta de mâncare excesivă și se remediază aportul de energie, menținându-vă alert fara a avea o stare de rău. Mai simplu spus, starea de cetoza este stare fiziologica în care o mare parte din celulele corpului își obțin principala sursa de energie din grasimi și din produși metabolici derivati din grasimi (corpii cetonici)

Exista multe variante ale dietei ketogenice, unele cu fază de atac și apoi de menținere. Importantă este compoziția corectă în grupe nutritive a dietei și anume: 75% grăsimi, 20% proteine și doar 5% carbohidrați

Deci: o abundență de grăsimi sănătoase (acestea ajuta intrarea organismului în cetoză) un control al proteinelor și o restrângere drastică a carbohidratilor (eliminarea acestora ajută deasemenea la intrarea în cetoză)

Asta nu înseamnă că avem liber la a consuma alimente înnecate în grăsimi, prăjeli, slănină, etc.

Deasemenea o greșeală frecventă e că se reduc carbohidrații și se cresc proteinele fără a înțelege că grăsimile sănătoase sunt cheia mecanismului. Într-adevăr e greu de mâncat unt fără pâine dar trebuie găsite soluții sănătoase și această restricție practic limitează și cantitățile de mâncare automat.

O altă informație foarte importantă este că dieta Keto (cum este mai des cunoscută) nu este doar o dietă de slăbire. Ea vine cu multiple avantaje în cadrul multor alte afecțiuni pe care o să încercăm să le enumerăm în continuare:

Obezitate

Cetoza și alimentele prietenoase cu dieta keto te ajută să slăbești și chiar mult mai bine decât o dietă cu conținut scăzut de grăsimi. Dieta Keto ajută la stimularea metabolismul și la reducerea apetitul. Ajută la reducerea hormonilor care stimulează foamea și S-a devedit că cei care țin această dietă au un nivel îmbunătățit de colesterol. 

Diabet

Boala este cronică; această dietă vă va plasa într-un mediu alimentar controlat. Ajutându-vă să scapati de grăsimile suplimentare această dietă vă ajută de asemenea, să reduceți riscurile de apariție a sindromurilor metabolice și a prediabetului. Această dietă vă poate ajuta în cele din urmă să duceți o viață fără medicamente.

Reducerea riscurilor de cancer

Această dietă este un tratament complementar sigur pentru un pacient care urmează chimioterapie sau radioterapie. Acest lucru se datorează faptului că dieta aduce un stres oxidativ suplimentar asupra celulelor canceroase pentru a determina să moară mai repede în comparație cu celulele mai sănătoase.

Deasemenea există studii care au dovedit că dieta este benefică pentru persoanele cu Alzheimer și epilepsie (inclusiv la copii)

Consumul de carbohidrați prelucrați și foarte rafinați modifică echilibrul bacteriilor intestinale, ceea ce determină un dezechilibru al nivelului zahărului din sânge. Acest lucru afectează negativ pielea. Și poate fi o cauză a acneei. Deci și acneea poate fi ameliorată prin această dietă.

Aceeași carbohidrați rafinați modifică și echilibrul bacteriilor din cavitatea bucală ceea ce poate determina carii dentare sau alte afecțiuni mai grave. S-au observat îmbunătățiri substanțiale ale afecțiunilor bucale pentru cei care țin dieta ketogenică

ALIMENTE PERMISE:

        Carne cat mai curată: vita, oaie (miel), capra (ied) porc, pui. Atenție nu în exces. Proteinele reprezintă doar 20% din necesarul zilnic

        Peste și Fructe de mare. De preferat peștele gras precum somonul sau heringul și deasemenea de preferat să știți proveniența

        Ouă. Gălbenușul e bogat în grosimi și albușul în proteine. Căutați ouă bio sau de țară.

        Legume care cresc deasupra solului: spanac, salată (orice tip), dovlecei, zuchini, castraveti, rosii, vinete, varza, conopida, brocoli, ardei, Atenție la dovleac, chiar dacă creste deasupra are multi carbohidrati asa ca este de evitat sau consumat cu moderatie

        Produse lactate bogate în grăsimi: unt, smântână, iaurt grecesc, brânzeturi grase

        Grăsimi vegetale: ulei de măsline, ulei de in, ulei de avocado, ulei de cocos și alte uleiuri vegetale. NU margarina!

        Nuci și semințe: nuci, nuci braziliene, macadamie, caju, fistic, chipsuri de cocos de cocos, seminte de in, floarea soarelui, dovleac, susan, sâmburi de caise.

        Creme si unturi vegetale din nuci si seminte: unt de arahide, de cocos, de migdale, de alune

        Creme vegetale de gatit, tip smantana: crema de cocos, crema de migdale

        Alte surse de grăsimi vegetale: avocado crud, nuca de cocos, măsline

        Anumite fructe cu moderatie: afine, zmeura, căpșuni, fructe de padure, kiwi, anans

ALIMENTE INTERZISE:

        Sarea este complet interzisa. Deci orice prepar cu sare trebuie evitat: salamuri procesate, brânzeturi foarte sărate, conserve tip murături, etc

        Zahărul e complet interzis. Există însă variante de îndulcitori sănătoși cum ar fi eritritolul

        Alcoolul este total interzis. Sub orice formă

        Cereale si alte preparate din cereale: pâine, paste, orez, patiserie, etc

        Legumele care cresc sub pămînt (rădăcinoasele): cartofi, morcovi, sfeclă, păstârnac, ceapă, usturoi

        Fructe bogate în zahăr: banane, struguri

        Fructe uscate: curmale, smochine, etc

        Sucuri și băuturi carbogazoase

Rețineți că totul constă în echilibrul prezentat la început: 75% grăsimi sănătoase, 20% proteine și doar 5% carbohidrați.

Pentru cei cu adevărat dedicați un calculator al caloriilor și nutrienților ar fi de folos la început până vă obișnuți cu cantitățile, mai ales vizual. Este deasemenea important să citiți ingredientele produselor consumate și să țineți un jurnal alimentar în prima etapă.

Pentru multe persoane dieta Keto devine un mod de viață, însă deoarece este vorba despre o dietă controversată și mai important decât orice deoarece este vorba despre un plan alimentar restrictiv este absolut necesar să discutați cu medicul dvs înainte de a începe o astfel de dietă.

Comments (0)

Product added to wishlist
Product added to compare.

Folosim cookie-uri, doar pentru a urmări vizitele pe site-ul nostru. Nu stocăm nici un detaliu personal.

Product added to wishlist
Product added to compare.

Folosim cookie-uri, doar pentru a urmări vizitele pe site-ul nostru. Nu stocăm nici un detaliu personal.