Nu va uitati ca sunt mici si negre. Aveti incredere ca va sunt de ajutor! Aceasta este cea mai buna reclama pe care am putea-o face semintelor de in, considerate de medici adevarate uzine de sanatate. Sunt foarte bogate in acizi graşi Omega 3, foarte buni in preventia afectiunilor cardiace, a cancerului de colon , in reducerea colesterolului.

Semintele de in sunt recomandate celor care sufera de constipatie, avand efect laxativ. O lingurita de seminte luate in fiecare dimineata cu apa, inainte de micul dejun, va rezolva problema constipatiei.

Daca aveti probleme cu trigliceridele si colesterolul, consumul periodic de seminte de in reduce foarte mult valorile inalte. Stimuleaza functia arteriala, previn formarea trombilor in vasele de sange si ajuta la prevenirea calculilor biliari. Sunt foarte bune si pentru sistemul nervos, fiind utile in combaterea oboselii, a stresului si a insomniilor. Atenueaza simptomele sindromului de colon iritabil si ofera ajutor in curele de slabire. Acizii grasi Omega 3 din semintele de in scad pofta de mancare.

Cum folosim semintele de in?

Le putem inghiti pur si simplu, dimineata, sau le putem adauga in mancare. Pentru un aport maxim de substante nutritive se recomanda macinarea semintelor (sfat valabil pentru orice seminte mici, mai putin cele de chia) Sunt foarte bune presarate peste salata (macinate sau nu), in cerealele cu lapte de la micul dejun, in aluaturi sau prajituri. Chiar si paine se poate prepara cu faina din seminte de in.

Nu ne ramane decat sa va spunem “Pofta buna la sanatate”.