Chia, semintele care ne dau doza zilnica de putere
Cine ar fi crezut ca semintele acestea mici, maronii, din familia mentei, sunt niste depozite uriase de energie. Cunoscute de sute de ani, înca de pe vremea mayasilor, semintele de chia sunt un dar lasat de Univers. Foarte bogate în calciu, antioxidanti, fier si potasiu, semintele de chia au o concentratie mare de fibre si ne ofera satietate, fiind foarte indicate persoanelor care au probleme de greutate. Au o absorbtie lenta în procesul de digestie.

Gratie fibrelor, ne vom simti satui, iar toxinele vor fi asimilate mai putin în organism. Se pot consuma în stare cruda, dupa ce în prealabil au fost înmuiate în apa, ori gatite - se fierb, apoi se pot da prin blender sau se pot amesteca în salate.

Ofera foarte multa energie si sunt un bun detoxifiant. În plus, au o concentratie mare de acizi Omega-3, ceea ce le recomanda persoanelor cu probleme cardiace sau care vor sa previna aparitia acestor afectiuni, dar si celor care sufera de dureri articulare. Vegetarienii le folosesc ca înlocuitor pentru oua datorita gelului pe care îl lasa dupa ce sunt înmuiate. Sunt foarte bune pentru diabetici, atât prin indicele glicemic mic, cât si prin faptul ca imprima o digestie lenta.

Sunt foarte indicate la micul dejun, când pot fi amestecate cu cerealele pe care le consumati zilnic. O lingura sau doua adaugate în iaurt sau în smoothie va vor spori energia si vor tine foamea la distanta. În combinatie cu lapte de cocos si miere ne vor oferi o budinca delicioasa. Si daca tot am vorbit despre budinca, va oferim si o reteta absolut delicioasa.
Avem nevoie de 4 lingurite de seminte de chia, un pahar cu apa, o ceasca de lapte de cocos, o banana, nuci si un praf de scortisoara. Semintele se lasa la înmuiat în apa pe timpul noptii, iar dimineata se amesteca în blender împreuna cu restul ingredientelor. Va rezulta o pasta cremoasa, pe care o turnam într-un bol si o ornam cu fructe dupa gust.

Magazinul nostru va ofera seminte de chia in varianta clasica, adica sub forma de seminte de chia, dar si sub forma de pudra de chia.